چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی است | پاسخگویی، وظیفه ذاتی مسئولان است

  • کد خبر: ۱۳۵۱۵۷
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
فرماندار مشهد: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی است | پاسخگویی، وظیفه ذاتی مسئولان است
هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس با دستورکار «ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های طرح تحول حاشیه شهر» و «تبیین شرح وظایف دهیاران و ارزیابی چگونگی تعامل ادارات با دهیاران»، با حواشی متعددی همراه شد

به گزارش شهرآرانیوز، هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس با دستورکار «ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های طرح تحول حاشیه شهر» و «تبیین شرح وظایف دهیاران و ارزیابی چگونگی تعامل ادارات با دهیاران»، چهارشنبه شب با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان شهری به میزبانی اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد.

پاسخگویی، وظیفه ذاتی مسئولان است

پیش از همه، غیبت نمایندگان تعدادی از دستگاه‌ها با واکنش فرماندار مشهد مواجه شد. محسن داوری تاکید کرد که باید به همه مدیران کل و روسای سازمان‌ها ابلاغ شود که علت غیبت نمایندگانشان چه بوده است و گفت: تا ظهر شنبه باید گزارش علت غیبت همه غایبان ارائه شود و اگر عذر مسئول غایب موجه بود که هیچ، اما در غیر اینصورت، غیبت نمایندگان ادارات به اطلاع مدیران کل خواهد رسید.

وی افزود: قرار نیست مسئولان در جایگاه‌های پاسخگویی مثل شورای اداری شهرستان غیبت کنند و کسی نتواند متعرض کاستی هایشان شود و بر همین اساس، از ابتدای آذر ماه، تردد و حضور مدیران در مشهد به طور دقیق رصد می‌شود. همه مسئولان شهرستان باید برای مأموریت‌های خارج مشهد با فرمانداری هماهنگ کنند تا دیگر پیش نیاید که برای پیگیری موضوعی با دفتر یکی از مسئولان تماس بگیریم، اما مسئول دفتر پاسخ بدهد که آقای مدیر در مأموریت هستند. کدام مأموریت؟ پاسخگویی به مردم مهم‎تر است یا مأموریت بدون هماهنگی؟

روایت وضعیت پروژه‌های شهرداری در حاشیه شهر

مجید نژادحسین، شهردار منطقه ۴ در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های زودبازده شهرداری در این منطقه اظهار کرد: همه پروژه‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال مشکل آب‌های سطحی منطقه ۴ به کلی حل می‌شود. علاوه بر این، اواسط هفته آینده، مجموعه ورزشی جهانبانی به عنوان نخستین مجموعه ورزشی ویژه بانوان به همراه چند زمین ورزشی دیگر به بهره برداری خواهد رسید و پیاده رو محلات میثم، پنج تن و حسینی محراب نیز همگی تا پایان سال تسطیح خواهد شد.

کاظم یزدان مهر، شهردار منطقه شش نیز در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های منطقه شش شهری پرداخت و تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است و به موازات پارک خطی امیرآباد و بلوار پانیذ، پیاده رو سازی بسیاری از معابر شهری شرایطی را ایجاد کرده که منطقه شش به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است و تا پایان سال، همه این پروژه‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

طهماسبی، نماینده شهرداری منطقه دو هم با اشاره به ۸۸ میلیارد تومان پروژه زودبازده‌ای که در این منطقه تعریف شده، گفت: فضای سبز حاشیه بلوار شهید چراغچی حدفاصل خین عرب تا شهید فهمیده، بازسازی معابر خاکی توس ۳۳ و اجرای زیرسازی و روکش آسفالت در بسیاری از معابر این منطقه را از جمله پروژه‌های زودبازده منطقه است. هم چنین حدود ۵۳ میلیارد تومان برای پارک حاشیه کال اسماعیل آباد درنظر گرفته شده که از ماه آینده آغاز خواهد شد و ۱۸ ماهه به بهره برداری می‌رسد.

نماینده شهرداری منطقه سه هم در این جلسه یادآور شد: ۲۲۰ میلیارد بودجه برای پروژه‌های زودبازده شهرداری منطقه سه درنظر گرفته شده که فقط ۴۲ میلیارد تومان از آن به تملک‌هایی برای بازگشایی معابر اختصاص یافته است. علاوه بر این، همزمان با تعریض پل دهرود و دوربرگردان همت آباد که به بهره برداری رسید، طرح تعریض بلوار رسالت به طول دو کیلومتر و اجرای هفت زمین ورزشی به همراه یک سالن نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیران از هم مطالبه کنند

در ادامه این جلسه، مهدی برامکی، معاون هماهنگی امور عمرانی به قرائت موردی پروژه‌های نیمه تمام و ناقص شهرستان پرداخت و در هر مورد، فرماندار مشهد از نماینده اداره مربوطه، دلیل پیگیری ناقص طرح را جویا شد. برنامه مرمت ایوان طرق و رباط طرق از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طرح اصلاح شبکه برق فشار قوی معابر از شرکت توزیع نیروی برق، سازماندهی فاضلاب شهری از اداره آب و فاضلاب و پروژه احداث دکل آنتن تلفن همراه از اداره مخابرات شهرستان از جمله این موارد بود و به موازات تجلیل از اداره مخابرات به خاطر تکمیل به موقع پروژه آنتن‌های مخابراتی در گلشهر، شهرک شهید رجایی و پیشرفت پروژه‌های مربوط به سایر پهنه‌های حاشیه شهر، بیش از همه رسیدگی به عملکرد اداره آب و فاضلاب شهرستان بود که حواشی قابل توجهی در پی داشت.

هاشمی، نماینده این اداره پس از بیان گزارش بهره برداری از تصفیه خانه التیمور و خین عرب و ابراز امیدواری برای بهره برداری از پروژه تصفیه خانه طبرسی شمالی، اگرچه تاکید داشت که بیش از ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر اجرا شده، اما فرماندار مشهد شهرداران مناطق حاشیه‌ای مشهد را به سخن فراخواند تا تصدیق کنند که خدمات اداره آب و فاضلاب شهرستان تا چه حد محقق شده است.

دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی است

در انتهای جلسه، فرماندار مشهد به جمع بندی دستورکار این جلسه پرداخت و تاکید کرد: همه می‌دانیم که اتفاقات کنونی کشور و فتنه‌ای که دشمن از آن استفاده می‌کند، نه یک امر اتفاقی بلکه یک چالش برنامه ریزی شده است تا با استفاده از آن، دشمنی که از ۴۳ سال توطئه چینی سرشکسته است، امروز به دنبال مخدوش کردن اعتماد مردم نسبت به حاکمیت باشد و نارضایتی را به مرحله‌ای برساند که نه فقط مردم به مسئولان بلکه حتی مردم به همدیگر هم نتوانند اعتماد کنند، زیرا فقط در این شرایط است که تفکرات دشمن در ایران اسلامی قابلیت اجرا خواهد داشت.

به گفته وی، ۶۰ روز قبل، امید در دل دشمن ایجاد شد که در جریان یک واقعه بتواند بر نظام مسلط شود. جمعیتی هم به میدان آمدند، اما با بصیرت این مردم، این امید مبدل به یاس شد و کارش امروزه به جایی رسیده که به دلیل خالی بودن صحنه، دل به عملیات‌های ایضایی و حرکات تروریستی کور بسته و از این جهت، امروزه دشمن مثل فردی است که درحال غرق شدن است و در این گرفتاری به هر حربه‌ای چنگ می‌اندازد تا خود را زنده نگه دارد.

داوری تاکید کرد که حفاظت از حوزه‌های زیرساختی باید راهبرد اساسی سازمان‌ها باشد، زیرا این زیرساخت‌ها متعلق به مردم است و بر همه مدیران واجب است که از اموال مردم دفاع کنند. وی افزود: همه نهاد‌هایی که تفاهمنامه و قراردادی با محوریت حاشیه شهر امضا کرده اند، باید در مدت ۲۰ روز گزارش دقیق همه پروژه‌های خود را به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان در فرمانداری ارائه کنند و پس از اخذ گزارش‌های کامل، بازدید‌های دقیق صورت بگیرد و ادعا‌ها صحت سنجی شود. وی تاکید کرد که علاوه بر ۳۰ درصد بودجه هر سازمان که طبق قانون باید به هزینه در حاشیه شهر هستند، منابع دیگری هم برای طرح تحول حاشیه شهر برنامه ریزی شده است.

به دستور فرماندار مشهد، تا پیش از شورای اداری ماه بعد، جلسه فوق العاده‌ای برای بررسی پروژه‌ها برگزار خواهد شد. وی هم چنین به معاون خود مأموریت داد تا از محل بودجه سفر رئیس جمهور، سرفصل‌های مربوط به شهرستان مشهد به دقت مشخص شود. داوری تصریح کرد: باید پروژه‌هایی که تا ۷۰، ۸۰ یا ۹۰ درصد پیشرفت به انتهای بودجه و اعتبار خود رسیده اند، در اسرع وقت مشخص شوند. در این باره، فرمانداری مشهد متولی خواهد بود تا با بهره گیری از ظرفیت خیران استان، پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسند.

تبیین وظایف و حوزه مدیریت دهیاران شهرستان توسط حسن کاظمی، بخشدار منطقه رضویه از دیگر محور‌های این جلسه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->